Home » STAATSMIJN MAURITS. » Overzicht ondergronds Stm. Maurits.
Logoinhoud-436.jpg

Overzicht Ondergronds van de Staatsmijn Maurits.

Klik op onderstaande link voor foto's  van de Staatsmijn Maurits.

( foto's niet kopieën ivm auteurs rechten, Auteurswet 1912 )

© www.gluckauf.nl

uitroepteken19-46-38.gif

NIEUW!

NIEUW!Het afdiepen van schacht 1 naar 810 m niveau. Op het 810 m niv. Zijn voorman Tholen( rechts met platte pet), hulphouwer Konings en houwers Kleijn en Bilsen bezich met het leggen en uitvullen van de draagring die de ijzerconstructie draagt, waarachte
NIEUW!Het afdiepen van schacht 1 naar 810 m niveau. Op het 810 m niv. Zijn voorman Tholen( rechts met platte pet), hulphouwer Konings en houwers Kleijn en Bilsen bezich met het leggen en uitvullen van de draagring die de ijzerconstructie draagt, waarachte
NIEUW! Afd.Opzichter van Utrecht de schraapbakker pijler in de 4de zuid-west op de 660m verdieping uit 1949.© Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Afd.Opzichter van Utrecht de schraapbakker pijler in de 4de zuid-west op de 660m verdieping uit 1949.© Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Met een speciale beugelspant houwer Hensen de kap voor die het dak ondersteunt boven het stijlen-vrije front uit 1949.© Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Met een speciale beugelspant houwer Hensen de kap voor die het dak ondersteunt boven het stijlen-vrije front uit 1949.© Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Houwer J.Vd.Boel bedient de luchtkraan van de cilinder die de schraapbakken tegen de kool drukt uit 1949.© Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Houwer J.Vd.Boel bedient de luchtkraan van de cilinder die de schraapbakken tegen de kool drukt uit 1949.© Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Lierkamer De elc.twee-trommel-lier die de bakken heen en weer langs de kool trekt met een snelheid van een meter perseconde. Uit 1949. © Driessen/www.gluckauf.nl
NIEUW! Lierkamer De elc.twee-trommel-lier die de bakken heen en weer langs de kool trekt met een snelheid van een meter perseconde. Uit 1949. © Driessen/www.gluckauf.nl
Een ijzeren stempel wordt op gekrikt. In de pijler Cornelis1.1947.© Cals/www.gluckauf.nl
Een ijzeren stempel wordt op gekrikt. In de pijler Cornelis1.1947.© Cals/www.gluckauf.nl
Houwer Wenmakers maakt de boven-kool los. In de pijler Cornelis 1 ( langsbreukpijler ) was 305 m lang de laagopening bedroeg 1,82 m , 1,52 m kool en 30 cm steen. Per 8 urige werkdag 1704 wagens kolen van 1317 ton .© Cals/www.gluckauf.nl
Houwer Wenmakers maakt de boven-kool los. In de pijler Cornelis 1 ( langsbreukpijler ) was 305 m lang de laagopening bedroeg 1,82 m , 1,52 m kool en 30 cm steen. Per 8 urige werkdag 1704 wagens kolen van 1317 ton .© Cals/www.gluckauf.nl
Houwer Wenmakers in de pijler Cornelis 1. Heeft het steenpak af gedekt en plaatst een hulpstijl op de onder kool,1947.© Cals/www.gluckauf.nl
Houwer Wenmakers in de pijler Cornelis 1. Heeft het steenpak af gedekt en plaatst een hulpstijl op de onder kool,1947.© Cals/www.gluckauf.nl
De commandobrug van het skip vervoer op de 660m verdieping Stm.Maurits.© Driessen/www.gluckauf.nl
De commandobrug van het skip vervoer op de 660m verdieping Stm.Maurits.© Driessen/www.gluckauf.nl
De heer S.Monfort regelt op de commando brug het vullen en leegstorten van de skips Stm.Maurits.© Driessen/www.gluckauf.nl
De heer S.Monfort regelt op de commando brug het vullen en leegstorten van de skips Stm.Maurits.© Driessen/www.gluckauf.nl
1e seingever G.Jacobs uit 1948 Stm.Maurits.© Driessen/www.gluckauf.nl
1e seingever G.Jacobs uit 1948 Stm.Maurits.© Driessen/www.gluckauf.nl
Op de vul plaats van de skip Stm.Maurits staat Sint-Barbara 1948.© Driessen/www.gluckauf.nl
Op de vul plaats van de skip Stm.Maurits staat Sint-Barbara 1948.© Driessen/www.gluckauf.nl
1938 UITGIFTE GEREEDSCHAP STM.MAURITS.© www.gluckauf.nl
1938 UITGIFTE GEREEDSCHAP STM.MAURITS.© www.gluckauf.nl
MIJNWERKER NAAR POST STM.MAURITS 1938.© www.gluckauf.nl
MIJNWERKER NAAR POST STM.MAURITS 1938.© www.gluckauf.nl
1938.TRANSPORT GALERIJ STM.MAURITS.© Stm./www.gluckauf.nl
1938.TRANSPORT GALERIJ STM.MAURITS.© Stm./www.gluckauf.nl
1938.NA BREKER STEENGALERIJ ONDERGRONDS.© www.gluckauf.nl
1938.NA BREKER STEENGALERIJ ONDERGRONDS.© www.gluckauf.nl
1938.MET AFBOUWHAMER AAN KOLENFRONT STM.MAURITS.© Stm./www.gluckauf.nl
1938.MET AFBOUWHAMER AAN KOLENFRONT STM.MAURITS.© Stm./www.gluckauf.nl
Stm.Maurits perslucht locomotief op 660 meter 1939.© Oorthuys./www.gluckauf.nl
Stm.Maurits perslucht locomotief op 660 meter 1939.© Oorthuys./www.gluckauf.nl
Stm. Maurits telefoon centl. ondergronds.1939.© oorthuys./www.gluckauf.nl
Stm. Maurits telefoon centl. ondergronds.1939.© oorthuys./www.gluckauf.nl
INSTRUCTIE BORDJE ONDERGRONDS 1941.© Stm./www.gluckauf.nl
INSTRUCTIE BORDJE ONDERGRONDS 1941.© Stm./www.gluckauf.nl
PERSONEN WAGEN IN STEENGANG ONDERGRONDS 1946. Stm.Maurits.© Stm./www.gluckauf.nl
PERSONEN WAGEN IN STEENGANG ONDERGRONDS 1946. Stm.Maurits.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJNWERKERS IN PERSONEN TREIN STM.MAURITS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJNWERKERS IN PERSONEN TREIN STM.MAURITS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
HOOFDSTEENGANG STM.MAURITS 1948.© Stm./www.gluckauf.nl
HOOFDSTEENGANG STM.MAURITS 1948.© Stm./www.gluckauf.nl
TELEFOON CENTRALE ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
TELEFOON CENTRALE ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
TREIN REGELING PERSONENVERVOER Stm.MAURITS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
TREIN REGELING PERSONENVERVOER Stm.MAURITS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
Stm.Maurits opzichters 1947.© aart./www.gluckauf.nl
Stm.Maurits opzichters 1947.© aart./www.gluckauf.nl
1947.KETTING KOLENTRANSPORT ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.KETTING KOLENTRANSPORT ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
LADER AAN LAADKAST STM.MAURITS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
LADER AAN LAADKAST STM.MAURITS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.PLAATSEN VAN STIJLEN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.PLAATSEN VAN STIJLEN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJNWERKER MET AFBOUWHAMER ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJNWERKER MET AFBOUWHAMER ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.MIJNWERKERS TIJDENS HET BOETTEREN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.MIJNWERKERS TIJDENS HET BOETTEREN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.DAM DEUR IN STEENGANG ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1947.DAM DEUR IN STEENGANG ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
BELADEN KOOI MET VOLLEWAGENS ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
BELADEN KOOI MET VOLLEWAGENS ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
LEEG STORTEN KOLENWAGENS ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
LEEG STORTEN KOLENWAGENS ONDERGRONDS 1947.© Stm./www.gluckauf.nl
1948-BEDIENING KOOISCHACHT OPBRAAK ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948-BEDIENING KOOISCHACHT OPBRAAK ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948.MIJNMETERS ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948.MIJNMETERS ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948.MIJNGAS CONTROLE ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948.MIJNGAS CONTROLE ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJNWAGEN MET SCHIETHAMER ONDERGRONDS 1948.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJNWAGEN MET SCHIETHAMER ONDERGRONDS 1948.© Stm./www.gluckauf.nl
1948-LEDEREN FLAP OP VEILIGHEIDSSCHOEN ONDERGRONDS STM. MAurits.© Stm./www.gluckauf.nl
1948-LEDEREN FLAP OP VEILIGHEIDSSCHOEN ONDERGRONDS STM. MAurits.© Stm./www.gluckauf.nl
1948 AUTOMATISCHE BOORWAGEN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948 AUTOMATISCHE BOORWAGEN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948 ROVEN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948 ROVEN ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
Houwer van de Stm. Maurits uit 1949 aan het werk. © Aart./www.gluckauf.nl
Houwer van de Stm. Maurits uit 1949 aan het werk. © Aart./www.gluckauf.nl
1948 OP KRIKKEN JACOBSTIJL ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948 OP KRIKKEN JACOBSTIJL ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948.HOUWER IN LAGE PIJLER ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
1948.HOUWER IN LAGE PIJLER ONDERGRONDS.© Stm./www.gluckauf.nl
SCHILDERIJ SINT BARBARA SCHACHT 1 Stm.MAURITS 1950.© Stm./www.gluckauf.nl
SCHILDERIJ SINT BARBARA SCHACHT 1 Stm.MAURITS 1950.© Stm./www.gluckauf.nl
1950.RECORD KOLEN PRODUCTIE STM.MAURITS.© Stm./www.gluckauf.nl
1950.RECORD KOLEN PRODUCTIE STM.MAURITS.© Stm./www.gluckauf.nl
STAAL GELEIDINGEN BAND STm.MAURITS 1950.© Stm/www.gluckauf.nl
STAAL GELEIDINGEN BAND STm.MAURITS 1950.© Stm/www.gluckauf.nl
STENEN IN STEENGANG Stm.MAURITS 1950.© Stm./www.gluckauf.nl
STENEN IN STEENGANG Stm.MAURITS 1950.© Stm./www.gluckauf.nl
Houwer Wenmakers, aan het werk in de Langsbreukpijler - Cornelis pijler, van de Stm. Maurits. De foto is uit de jaren vijftig.© Schinveld./www.gluckauf.nl
Houwer Wenmakers, aan het werk in de Langsbreukpijler - Cornelis pijler, van de Stm. Maurits. De foto is uit de jaren vijftig.© Schinveld./www.gluckauf.nl
MULTI SCHAAF ONDERGRONDS Stm.MAURITS 1952.© Stm./www.gluckauf.nl
MULTI SCHAAF ONDERGRONDS Stm.MAURITS 1952.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJN FIETS ONDERGRONDS 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJN FIETS ONDERGRONDS 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
BRANDMIDDELEN ONDERGRONDS 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
BRANDMIDDELEN ONDERGRONDS 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
AFVOER KOLEN GALERIJ ONDERGRONDS 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
AFVOER KOLEN GALERIJ ONDERGRONDS 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
VOLLE KOLENWAGENS ONDERGRONDS NAAR SCHACHT 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
VOLLE KOLENWAGENS ONDERGRONDS NAAR SCHACHT 1954.© Stm./www.gluckauf.nl
LAADWAGEN IN STEENGANG Stm.MAURITS 1955.© Stm./www.gluckauf.nl
LAADWAGEN IN STEENGANG Stm.MAURITS 1955.© Stm./www.gluckauf.nl
KOLEN WAGEN ONDERGRONDS STOF VRIJ HOUDEN 1955.© Stm./www.gluckauf.nl
KOLEN WAGEN ONDERGRONDS STOF VRIJ HOUDEN 1955.© Stm./www.gluckauf.nl
SCHRAAP BAKKEN PIJLER ONDERGRONDS 1956.© Stm./www.gluckauf.nl
SCHRAAP BAKKEN PIJLER ONDERGRONDS 1956.© Stm./www.gluckauf.nl
TRANSPORT ONDERGRONDS MET UNICAR 1958.© Stm./www.gluckauf.nl
TRANSPORT ONDERGRONDS MET UNICAR 1958.© Stm./www.gluckauf.nl
TRANSPORT MET UNICAR ONDERGRONDS 1958.Opzichters van de Stm. Maurits.© Stm.www.gluckauf.nl
TRANSPORT MET UNICAR ONDERGRONDS 1958.Opzichters van de Stm. Maurits.© Stm.www.gluckauf.nl
MIJN METERS ONDERGRONDS STm. MAURITS 1959.© Stm./www.gluckauf.nl
MIJN METERS ONDERGRONDS STm. MAURITS 1959.© Stm./www.gluckauf.nl